2019/03/28

Би Хэн бэ? Эссэ




                                                              Би хэн бэ?

Амьдрал бол үзэсгэлэнтэй, гэхдээ үргэлж хялбар биш, бас бэрхшээлтэй байдаг. Амьдралын гоо үзэсгэлэн нь гашуун мэт үйлчилдэг, зовлон зүдгүүр, итгэл, найдварыг бий болгодог. Аз жаргал, уй гашуу, ялалт, ялагдал, өдөр шөнө энэ бүхэн зоосны хоёр талтай адил. Үүнтэй адилаар амьдрал нь зовлон, ялагдал, бүтэлгүйтэл, хүндрэлээс үүдэлтэй баяр баясгалан, аз жаргал, амжилт, тайтгарлын мөчүүдээр дүүрэн байдаг гэж би боддог. Амьдралд хэцүү асуудал зөндөө тулгарна. Гэвч шийдвэрлэгдэхгүй асуудал гэж үгүй. Бурхан чамд хаалга онгойлгож өгөхгүй байсан ч цонх нь онгорхой байдгийг байнга санаж яваарай!                            Амьдрал бол үзэсгэлэнтэй, цаг мөч бүрт амьд сэрүүн байдаг баяр баясгалан, сорилт бэрхшээлийг даван туулахад бэлэн байх ёстой. Амьдралд зөрчилдөөнтэй тулгардаггүй хүн амжилтанд хүрч чадахгүй. Хүнд сорилт, тэсвэр тэвчээр, хүний ​​жинхэнэ зан чанарыг сорьдог. Саад бэрхшээл, хүнд хэцүү байдал нь хүнийг амьдралын тэгш байдлыг хангахад тулгарах сорилт бэрхшээлийг даван туулахад хүчирхэг, бэлэн байлгадаг.Энэ нь амжилтыг нь тэжээн тэтгэж, тогтвортой байлгах нэг хүчин зүйл бөгөөд хөлсөөр л гардаг. Тиймээс амьдрал бол зөвхөн сарнай  орон зай биш шүү дээ! өргөс нь бас нэг хэсэг бөгөөд амьдралын туршид зөрчилдөөнөөр тодордог. Аз жаргалыг хэрхэн яаж үр дүнтэй болгохыг сануулж, урам хугарааж, сэтгэл санаагаар унагахаас сэргийлж байдаг.Үүний нэгэн адил, асуудлаа шийдэх  гүйцэтгэх захирал нь амьдралыг өөдрөг үзэлтэй харах, амьдрал нь амжилт юм, алдаа нь баяр баясгалан, уй гашуугийн нэгдэл  гэдгийг хэзээч мартаж болохгүй. Хэцүү цагт итгэл найдвараа алдсан бол түүнээс гарч  чадахгүй.
Жаргал цэнгэлийн замд хүн чанараа гээлгүй
Зовлон гунигийн далайд хөл алдан живэлгүй
Магтаал зэмлэл хоёрыг зэрэг даадаг болвол
"Би" хүн болжээ гэж чи өөртөө итгэ.
Хүчтэй хаад, эзэн хаан ч гэсэн зөрчилдөөнтэй байсан. Амьдрал бол сарнай цэцэг биш юм.. Нэмж хэлэхэд амьдрал нь сарнай цэцэг мэт үзэсгэлэнтэй боловч өргөст сорилттой тулгардаг, бүгдийг даван туулах хэрэгтэй. Эдгээрийг хүлээн зөвшөөрч, сорилт, амжилтанд хүрч чаддаг хүмүүс бол жинхэнэ амьдрал дээр хэрхэн амьдрахыг мэддэг хүмүүс юм. Амьдралдаа тааламжтай байх боловч зөрчилдөөнийг  арилгахад бэлэн байх хэрэгтэй. Би амьдралынхаа туршид маш их зүйл хийж байсан. Би нөхөрлөлийг өндөр үнэлдэг найрсаг хүн. Бага наснаасаа би хөрш, сургууль дээрээ сайн нөхөрлөлийг бий болгох зуршилтай болсон. Би энэ зуршилыг насанд хүрсэн үедээ ч орхиогүй , олон янзын хүмүүстэй найз нөхөд болсон.Гэвч бүгдээрээ сайн найз байгаагүй.Миний цор ганц найз миний амьдралд том нөлөө үзүүлдэг. Тэр надад хэрэгтэй үедээ үргэлж л тусалдаг. Тэр намайг хүчирхэг байлгаж, "Чи үүнийг хийж чадна!" гэж үргэлж хэлдэг. Сургуулиа орхихыг хүсч байгаагаа хэлэхэд тэр уйлж байсан. "Түүнээс хүчтэй байхыг сурсан. Тэр намайг зовлон зүдгүүр зөрчилдөөн асуудалаасаа зугталгүй  нүүр тулж тэмц гэдэг , хэрэв чи толгойгоо дээшлүүлж, анхаарлаа төвлөрүүлбэл амьдрал дээр их зүйл хийх болно гэж тэр хэлдэг. Би амьдралдаа хүнд хэцүү нөхцөлүүдийг даван туулж, тэднийг даван туулах чадварыг эзэмшсэн. Энэ бол үргэлж хялбар биш, цаг хугацаа шаардагдана. Амьдралынхаа туршид би хэрхэн асуудлаа шийдэхийг сурч мэдсэн.
. Би бусад хүмүүсийн  юу гэж хэлснийг нь сонсож, ойлгож, үүнийг зөвшөөрч чаддаг. Энэ замаар би бусдаас маш их зүйлийг сурч, чадсан.Хүмүүс олон янзын соёл иргэншилд амьдарч чаддаг. Гэсэн хэдий ч хүмүүсийн үзэл бодол, соёл нь тэдэнд өөрт нь тохирохуйц байдлаар нөлөөлж чаддаггүй. Амлалтандаа хүрэх нь нөхрлөлийг  хэвийн байлгах, эрүүл байлгах хамгийн сайн арга замуудын нэг гэдгийг би мэднэ.Жинхэнэ найз нөхөрлөл нь хүмүүст маш их ашиг тусаа өгдөг гэдэгт би итгэдэг.

1 comment:

  1. гарчиг нь жоохон бичэглэлээсээ өөр болсон юм шиг санагдлаа. Гэхдээ амьдралыг сарнайтай зүйрлэсэн нь зөв санагдлаа

    ReplyDelete